UPD in Management Team top-100 - sixsigma.nl

UPD in Management Team top-100

UPD, de drijvende kracht achter het kennisplatform sixsigma.nl, komt dit jaar “met stip” binnen in de Management Team top-100. De 2013 lijst bevat negen nieuwkomers, waaronder UPD. Tot de sterkste dalers behoren onder meer Capgemini Consulting, BDO, IBM en CGI.

Jaarlijks doet Management Team onderzoek naar de tevredenheid van Nederlandse managers over zakelijke dienstverleners en organisatieadviesbureaus. De tevredenheidsranking kent winnaars in acht categorieën, waaronder de categorie ‘Management & Organisatie’. Meer dan 600 managers die de afgelopen jaren betrokken zijn geweest bij het inhuren van een adviesbureau hebben dit jaar deelgenomen aan het MT100 onderzoek.

De beste adviesbureaus in de categorie ‘Management & Organisatie’

 Adviesbureau 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007
 EY 1 1 1 3 6 4 4
 KPMG 2 8
 Deloitte Consulting 3 7 4 5 20 17 13
 McKinsey & Company 4 2 5 2 4 12 20
 Berenschot 5 5 3 1 10 2 1
 Twynstra Gudde 6 4 2 4 14 9 17
 PwC 7 9
 Accenture 8 21 23 12
 BoerCroon 8 3 6 6 5 5 14
 A.T. Kearney 10 12 16 11 18
 Pentascope 10 22 16 19
 The BrownPaper Company 12 14
 ConQuaestor 12
 Boston Consulting Group 14 6 8 7 1 22 7
 Atos Consulting 15 10 9 11 2 6 2
 &samhoud 16 17 15 19 16
 BMC 16 12 10 8 17 13 10
 Booz & Company 18
 IG&H Consulting 18 18 15 13 20 22
 Roland Berger 18
 UPD 21
 GITP 21 25 11 10 9 1 9
 Hiemstra & De Vries 21
 KplusV Organisatieadvies 21 11 15 8
 Leeuwendaal 21
 PNO Consultants 21 11 19 14 21
 Q-Consult 21 23
 Capgemini Consulting 12 7 9 18 7 6
 BDO 15 12 12 12 8 11
 IBM Global Business Services 16 15 3 3
 CGI 18 15 13 20 22
 VODW 18 3 23
 Hay Group 21 12 14 7 10 5
 JBR 24
 Quint Wellington Redwood 25 21 15
 Van Spaendonck 25
  Bron: Management Team

Over de Management Team 100 (MT100)

Het Management Team 100 onderzoek is een peiling bij opdrachtgevers van de ‘klanttevredenheid‘ van ingeschakelde adviesbureaus. Factoren die beoordeeld worden zijn zaken als flexibiliteit, tijdplanning, budgetbewaking en inhoudelijke kennis. Uiteindelijk bepaalt de algehele klanttevredenheid de samenstelling van de lijst.