Derde plek voor UPD | DX 300 | Digitale Transformaties

Onderzoek Universiteit van Amsterdam:

UPD op de derde plek bij dienstverleners voor digitale transformaties

Amsterdam, 28 maart 2022. UPD is na Deloitte en KPMG verkozen tot één van de koplopers ‘enablers van digitale transformatie’ bij klanten in de categorie strategie- en organisatieadvies van de DX300, het onderzoek dat het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam (UvA) heeft uitgevoerd op verzoek van ondernemersplatform MT/Sprout. Het DX300-onderzoek brengt in kaart welke bedrijven de digitale transformatie in Nederland leiden en welke dienstverleners hen daarbij helpen.

UPD op de derde plek bij dienstverleners voor digitale transformaties

De ranking is tot stand gekomen door de beoordelingen van 520 zakelijke beslissers, die vanuit hun rol relaties onderhouden met dienstverleners. Zij hebben de dienstverleners beoordeeld op vier onderdelen; ‘samenwerking met hun klanten’, ‘expertise op het gebied van digitale transformatie’, ‘kwaliteit van de diensten’ en ‘de mate waarin de transformatie bijdraagt aan betere resultaten’. UPD is hier als volgt beoordeeld:

  • Samenwerking: #5 (4 van 5 sterren)
  • Expertise: #3 (4 van 5 sterren)
  • Kwaliteit: #2 (4 van 5 sterren)
  • Resultaten: #1 (4 van 5 sterren)

Met bovengenoemde beoordelingen eindigt UPD net achter Deloitte en KPMG ‘overall’ als ‘enabler van digitale transformatie’.

Lees hier het persbericht

Lean Digital

Vorig jaar lanceerde UPD de Lean Digital aanpak, inclusief het Lean Digital Capabilities-model. Lean Digital is een geavanceerde verbetermethodiek die organisaties verder laat optimaliseren waar Lean tegen zijn grenzen aanloopt. Het is een op Lean Thinking gebaseerde methodiek die een organisatie de essentiële vaardigheden bijbrengt voor het zelfstandig kunnen identificeren, implementeren en adopteren van digitale toepassingen.

Lees hier meer over Lean Digital.

Digitale oplossingen als middel

Het begeleiden van digitale transformaties behoort niet direct tot de kern van de dienstverlening van UPD. Zij plaatsen digitalisering – onder andere met behulp van Lean Digital – binnen het kader van de dienstverlening op het gebied van duurzame prestatieverbetering en verandering. Zo gebruiken zij digitale oplossingen als RPA, Process Mining, Advanced Analytics, Blockchain en Artificial Intelligence om de procesoptimalisatie te bestendigen.

Het realiseren van procesverbetering met behulp van digitale oplossingen vraagt meer dan alleen implementatie van de digitale oplossingen. Het vraagt een andere manier van denken, kijken en werken. Om werknemers te begeleiden bij deze transitie beschikt UPD over een team dat gespecialiseerd is in verandermanagement.

Meer weten?

Wil je meer weten over de erkenning van UPD in de DX300? Of wil je meer weten over de dienstverlening op het gebied van prestatieverbetering met digitale oplossingen? Neem dan contact op via 020 – 345 3015.