Fast Innovation

De weg naar succesvolle innovatie is volgens Christensen (Harvard Business School) dat bedrijven hun marktexpertise en technische knowhow moeten combineren om een repeterend proces te creëren voor disruptieve innovatie.

Hamvraag in dit boek:

“How do I create an innovation engine that will consistently deliver substantial organic growth?”

Uit Fast Innovation komt o.a. naar voren:

  • Waarom huidige benaderingen van innovatie falen – Een nieuw strategisch en tactisch plan om de time-to-market met 50 tot 80% te reduceren.
  • Het “geheim” om uit te zoeken wat klanten werkelijk willen (niet alleen wat ze zeggen).
  • Methoden & technieken om klantinzichten om te zetten in ideeen die substantiele ROI opleveren
  • De belangrijkste succesfactoren om innovatiekracht in de gehele organisatie te krijgen.

Fast Innovation

Er is slechts $eacute;én bedrijf dat vanaf 1917 in de Forbes top 100 staat en er nog steeds in staat. Welk bedrijf is dat? Het is General Electric (GE), een bedrijf dat innovatie als kerncompetentie heeft. Innovatie, zegt Balkenende met zijn innovatieplatform, is noodzakelijk om de BV Nederland er economisch weer bovenop te helpen. Maar hoe? Met een incidentele innovatie doet u waarschijnlijk wel weer even mee in de mondiale economie, maar is het genoeg om lange tijd te excelleren? Meer dan 90% van de bedrijven kunnen geen bovengemiddelde groei vasthouden langer dan 10 jaar. Om te excelleren gaat het om succesvol innoveren. Hoe dit haalbaar is volgens Fast Innovation?

De drie belangrijkste motoren achter succesvolle innovatie zijn:

1 – Differentiatie en Heart of the Customer (i.p.v. Voice of the Customer).
2 – Snelle time-to-market.
3 – Verstoring van de markt.

ad 1. Zorg dat uw business zich onderscheidt, met een grote differentiatie, waar uw klanten voor willen betalen; begrijp de Heart of the Customer (HOC).

ad 2. In plaats van een standaard Stategate proces te gebruiken om nieuwe producten te ontwikkelen, wordt een Fastgate proces geadviseerd. Hierin worden onder andere Lean principes en Design for

ad 3. Ook is het van belang om onderscheid te maken in enerzijds geleidelijke innovaties (extrapolaties van bestaande producten en diensten) en anderzijds innovaties die de markt verstoren (disruptive innovations). Voorbeelden van disruptieve innovaties zijn er legio: van vinyl naar CD, van CD naar iPod of soepautomaten in plaats van koffie- en theeautomaten om vier uur ?s middags.

Het boek is geschreven met directe voorbeelden uit de praktijk, gericht op CEO’s en andere managementleden voor een duidelijk en helder beeld van wat de auteur over wil brengen.”Fast Innovation”- ISBN 0-07-145789-5 – door George et al, 2005.

Six Sigma
Menu