ArtikelenLeanSix Sigma in de zorg: New York-Presbyterian Hospital
Six Sigma in de zorg: New York-Presbyterian Hospital
Onlangs verscheen in het gerenommeerde Journal of Operational Excellence publicatiebundel; een artikel over het toepassen van de Six Sigma methodologie in de zorgsector. Dit is toegepast in een van de top ziekenhuizen binnen de Verenigde Staten. De deployment leader Edward Craven gaat in dit artikel in op de belangrijkste aspecten die naar voren zijn gekomen gedurende de Six Sigma implementatie die voor hem van toepassing waren.
Het artikel geeft inzicht in de manier waarop trainingen zijn gegeven, hoe de projectselectie heeft plaatsgevonden en hoe de focus werd behouden op de strategische fit (de wisselwerking tussen de interne organisatie en de externe omgeving van het ziekenhuis). Binnen New York is het ziekenhuis het hoogst aangeschreven en is een voorbeeld voor de overige ziekenhuizen in de directe omgeving. De geleerde lessen die aan het einde van het artikel worden beschreven, zijn dan ook voor hen van relevantie. Overigens zou het voor de zorg in Nederland mogelijk een interessante casus kunnen zijn, gezien Six Sigma steeds meer begint terug te komen in Nederlandse ziekenhuizen.
Het artikel is Engelstalig en is hier verkrijgbaar.This article could only be printed with explicit permission from SixSigma.nl or one of its authors, use freely but this is restricted for different purposes, please inform SixSigma.nl whether the purpose is legitimate or not.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Deze cookies dienen ertoe het gebruik van een bepaalde website te analyseren en in kaart te brengen, zodat de kwaliteit en/of effectiviteit van de website kan worden verbeterd.
Dit zijn cookies die nodig zijn om communicatie uit te voeren. Bijv.: load balancing cookies om ervoor te zorgen dat het dataverkeer verdeeld wordt over meerdere servers. Ook zijn dit cookies die strikt noodzakelijk zijn voor een door de internetgebruiker gevraagde dienst. Bijv.: cookie die nodig is om af te rekenen bij een webshop of ten behoeve van het inloggen bij internetbankieren.