Strategierealisatie - van plan tot gedragen implementatie

Strategierealisatie

Slechts 30% van de organisaties lukt het om hun strategie daadwerkelijk te realiseren. Dat betekent dat het ruim tweederde niet lukt. En in een wereld die sneller verandert dan ooit, is dat zorgwekkend.

Het goede nieuws is dat dit percentage vaak niet veroorzaakt wordt door een ‘slechte strategie’. Het gaat veelal mis omdat er onvoldoende nagedacht wordt over het implementeren van de strategie.

Hieronder vind je artikelen over strategie en de realisatie er van. Onze experts delen hun kennis om jou te helpen om strategien daadwerkelijk te implementeren.

Meer weten over het realiseren van de strategie?

Bij UPD helpen we organisaties bij het aanscherpen van de strategie en het formuleren van concrete, heldere en breed gedragen strategische initiatieven. We begeleiden de strategische dialoog en zorgen dat onderlinge verschillen tussen mensen benut worden. Zo mobiliseren we het altijd aanwezige verlangen om samen te leren en dingen voor elkaar te krijgen.

Lees hier meer over strategierealisatie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

De wereld verandert sneller dan ooit en het wordt dus steeds moeilijker om bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. Door je te abonneren op onze nieuwsbrief weet je zeker dat de nieuwste ontwikkelingen je niet ontgaan. [ ... ]

Wat is VUCA en wat betekent het voor organisaties?

Wat betekent VUCA? En wat betekent het voor organisaties? VUCA is een acroniem voor Volatility, Uncertainty, Complexity en Ambiguity. Dat vertaalt zich in het Nederlands naar Volatiel, Onzeker, Complex en Ambigu (of dubbelzinnig). Steeds vaker zien we statements voorbij komen [ ... ]

Customer Intimacy – beste totaaloplossing

Scrum
Customer intimacy is één van de 3 waardestrategieën van Treacy en Wiersema. Wanneer organisaties kiezen voor Customer Intimacy, zijn ze continu bezig met het proberen te begrijpen van de klant en het ontwikkelen van oplossingen die passen bij de behoeften van elke specifieke klant. [ ... ]

Waardestrategieën van Treacy & Wiersema

Waardestrategieen Treacy & Wiersema
In 1995 verscheen het boek ‘The Discipline of Market Leaders’ waarin Michael Treacy en Fred Wiersema drie waardestrategieën beschreven. Deze strategieën – die ze in het Engels ‘Value Disciplines’ noemden, geven richting aan de manier waarop organisaties een leiderschapspositie in hun markt kunnen bereiken. Vandaag de dag zijn deze strategieën nog een veelgebruikt middel voor organisaties om richting te geven aan hun strategie. [ ... ]

Wat is Policy Deployment?

Hoe zorg je dat je de juiste dingen doet op het juiste moment? Policy Deployment is hier – mits goed uitgevoerd – een goed hulpmiddel voor. Lees er hier meer over. [ ... ]

Houd koers met de X-matrix

Om koers te houden is een kompas onmisbaar. Zo werkt het op zee en voor organisaties is het niet anders. Het kompas dat bedrijven op koers houdt heet een X-matrix. [ ... ]

Wat is een Lean Startup?

Wat is een Lean Startup? Begin met experimenteren op kleine schaal Een startup is een startende onderneming, maar een startende onderneming is niet per definitie een Lean startup. Hoe zit dit en wanneer komt Lean om de hoek kijken? Waarin [ ... ]

Operational excellence, wat is dat?

Lean transformatie
Wat is Operational Excellence? De gouden formule voor excellentie – moderne alchemie? Operational Excellence is de overtuiging van een organisatie om te willen excelleren in de dienstverlening naar haar klanten. Dit betekent dat alles binnen de organisatie in één keer [ ... ]