Procesoptimalisatie

Leading Change: Laat verbeterprogramma’s slagen

Leading Change
Leading Change: Laat verbeterprogramma’s slagen Leer van de meest Senior UPD Consultants tijdens dit unieke programma Continu verbeteren en vernieuwen. De woorden uitspreken is een heel stuk eenvoudiger dan het realiseren van een continue verbetercultuur of het doen slagen van [ ... ]

IKEA en Lean

IKEA en Lean Aandacht maakt alles mooier De pracht van IKEA. Heb je ‘m al ervaren? Uiteraard doelen we niet op de pogingen die je hebt gedaan om je kast in elkaar te krijgen. Nee, wij hebben het over IKEA’s [ ... ]

5 kwaliteitsfiasco’s die de wereld schokten

5 kwaliteitsfiasco’s die de wereld schokten Kwaliteitsborging, controle en management. Dit zijn dé pijlers die de stabiliteit en het succes van een organisatie bepalen. Lukt het niet om deze principes te laten beklijven, dan kan dit rampzalige en zeer tragische [ ... ]

Operational excellence, wat is dat?

Wat is Operational Excellence? De gouden formule voor excellentie – moderne alchemie? Operational Excellence is de overtuiging van een organisatie om te willen excelleren in de dienstverlening naar haar klanten. Dit betekent dat alles binnen de organisatie in één keer [ ... ]

Lean Bpm First Time Right

Lean BPM: de klant continu in één keer goed bedienen Klanten tevreden door hen in 1 keer goed te bedienen. Organisaties hebben dagelijks te maken met mondige klanten die op maat gesneden dienstverlening verwachten. Klanten rekenen organisaties hier keihard op [ ... ]

Six Sigma in de zorg: New York-Presbyterian Hospital

Six Sigma in de zorg: New York-Presbyterian Hospital Onlangs verscheen in het gerenommeerde Journal of Operational Excellence publicatiebundel; een artikel over het toepassen van de Six Sigma methodologie in de zorgsector. Dit is toegepast in een van de top ziekenhuizen [ ... ]