Lean Six Sigma in de zakelijke dienstverlening

Als zakelijke dienstverlener heeft u te maken met een aantal verschillende uitdagingen. Zo bent u als uitzendorganisatie bijvoorbeeld in sterke mate afhankelijk van de structurele en conjuncturele ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Vooral in tijden van recessie is het moeilijk om het hoofd boven water te houden.

Hoe wapent ú zich tegen conjuncturele schommelingen en hoe blijft ú de concurrentie voor? UPD biedt uw organisatie effectieve ondersteuning en doeltreffende begeleiding.

Innovatie en procesverbetering met de ondersteuning van UPD

Met methodieken als Lean en Six Sigma zet UPD innovaties in en worden de prestaties van bestaande processen op het vlak van klantgerichtheid, flexibiliteit en efficiency verbeterd. UPD heeft al vele succesvolle projecten begeleid bij vooraanstaande uitzendbureaus zoals Adecco, Manpower en Olympia.

Succesfactoren van Lean en Six Sigma op een rij:

  • Verhogen van offerte scoringskansen door middel van DMAIC.
  • Optimaliseren van Back Office processen door middel van 5S.
  • Effectiever inrichten van kwaliteitsafdelingen door middel van Lean principes.
  • Verlagen van het ziektepercentage.

Meld u aan voor een gratis workshop

Wilt u als organisatie bovenstaande succesfactoren nastreven? Meld u aan voor de gratis workshop “Wat is Lean Six Sigma?”of laat u inspireren door de artikelen op de website. Wenst u meer informatie over UPD of bent u benieuwd wat wij voor uw organisatie in de zakelijke dienstverlening kunnen betekenen? Neem contact op en bel 020 – 345 30 15 .

Gerelateerde artikelen over Lean Six Sigma in zakelijke dienstverlening

Starwood Hotels & Resorts verhoogt de gastvrijheid door Lean Six Sigma te integreren.

In een gastvrijheidmodel verwacht je dat processen lastiger te meten zijn dan in een industriële omgeving, maar dit is zeker niet het geval. Zo zijn er natuurlijk de gastenevaluaties, financiële rapportages maar ook statussen van bijvoorbeeld beschikbare kamers. Een consument (in de hotellerie consequent gast genoemd) maakt veel sneller melding van fouten dan een technisch proces wat geëvalueerd moet worden. Een gast met een klacht heeft de balie snel gevonden. Starwood is trots om te kunnen zeggen dat zij de enige hotelketen in de wereld is dat Lean Six Sigma zo geïntegreerd heeft dat de tools en de werkwijze echt in het DNA verankerd zit.

Lees meer

WALVIS in één keer goed geïmplementeerd naar optimale procesinnovatie

Een nieuw en complex proces ontwikkelen naar aanleiding van vernieuwde wetgeving? SAP of een ander systeem ‘even’ herontwerpen of implementeren bij een organisatie? De kans op een succesvol ontwerp of succesvolle innovatie is ongeveer 25 procent. Dit artikel behandelt een casus in een dynamische omgeving, waarbij herstructurering in de organisatie van grote invloed bleken te zijn op het project.

Lees meer