Lean Six Sigma in de Telecomsector

De ontwikkelingen binnen de telecomsector volgen elkaar zeer snel op. Communicatie technologieën versmelten en verschillende aanbieders van spraak, data, tekst en beeld groeien naar elkaar toe. Traditionele telecombedrijven bieden inmiddels TV aan en de traditionele kabelaars bieden spraak aan. Het is dus noodzaak om bestaande business modellen te ontwikkelen en innovaties door te voeren.

UPD begeleidt en ondersteunt bedrijven in de Telecomsector bij het invoeren van Lean en Six Sigma technieken om kwaliteit te verbeteren en processen te stroomlijnen.

UPD geeft doeltreffende en effectieve ondersteuning

De core business van telecombedrijven is niet langer het exploiteren van een netwerk, maar het leveren van diensten die waarde toevoegen aan consumenten en het bedrijfsleven. Om deze reden investeren telecombedrijven in Lean Six Sigma. UPD geeft training, advies en ondersteuning aan verschillende telecomorganisaties met deze doeltreffende methodieken. Zo wordt bepaald hoe productinnovaties snel en beheerst ingevoerd kunnen worden en wordt er op grote schaal klanttevredenheid (NPS) onderzoek als basis gebruikt om verbeterprogramma’s met behulp van Lean Six Sigma uit te voeren.

Succesfactoren van Lean en Six Sigma in de sector Telecom:

  • Hogere klanttevredenheid.
  • Betere kwaliteit voor de consument en het bedrijfsleven.
  • Lagere operationele kosten.

Meld u aan voor een gratis workshop

Profiteer ook als telecombedrijf van de succesfactoren van UPD en maak kennis met de methodiek Lean Six Sigma. Meld u aan voor de gratis workshop “Wat is Lean Six Sigma?”of laat u inspireren door de artikelen op de website. Bel voor meer informatie 020 – 345 30 15of maak gebruik van onderstaand formulier.

Al bekend met Lean Six Sigma?

Pas de methodiek direct toe in uw organisatie en kies voor een QuickScan, een Lean Six Sigma training, een 5S Programma of implementatie.

Gerelateerde artikelen over Lean Six Sigma in de Telecom sector

Optimalisatie HR Shared Service Center processen bij KPN en Logica

Sinds 2008 verzorgt Logica HR BPO), de Shared Service Center activiteiten voor KPN. KPN wil ook binnen haar HR organisatie ‘Best-in-Class’ zijn. Om deze ambitie in te vullen is het randvoorwaardelijk dat de operationele processen vlekkeloos verlopen, dat wil zeggen in één keer goed en simpel. Eind 2009 heeft Logica’s Service Delivery directeur Erik van den Dungen samen met Claartje Mangert, manager HR Operations KPN, de handschoen opgepakt om hun ambities vorm te geven in een gezamenlijk Lean Six Sigma traject.

Lees meer

Case study: Lean Servicedesk

In dit artikel een terugblik op een Lean Six Sigma project bij een KPN servicedesk.

De Customer Intimacy strategie van KPN voor haar TOP-3000 grootzakelijke marktklanten resulteerde in een nieuwe servicesformule. Een belangrijk onderdeel uit deze formule is de introductie van een nieuwe servicedesk, specifiek voor deze markt. De servicedesk ondersteunt alle producten en diensten van KPN middels een zogenaamd Single Point of Contact (SPOC). De desk neemt de vraag van de klant over, voert actief de regie hierop en bewaakt de voortgang tot het is opgelost in de ogen van de klant. De kwaliteit van de dienstverlening, lees Voice of the Customer (VOC), is geborgd middels een intern Closed Loop Feedback en periodiek extern onderzoek door TNS NIPO.

Lees meer