Klantwaarde creatie Archieven - sixsigma.nl

Klantwaarde creatie

Kano Model

Ontdek het Kano Model en hoe het bijdraagt aan klanttevredenheid en innovatie. Lees hier over het model en koppeling met continu verbeteren. [ ... ]

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

De wereld verandert sneller dan ooit en het wordt dus steeds moeilijker om bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. Door je te abonneren op onze nieuwsbrief weet je zeker dat de nieuwste ontwikkelingen je niet ontgaan. [ ... ]

Lean Accounting – Waarom is het zo belangrijk?

Lean Accounting en Accounting voor Lean
Lean Accounting en Accounting voor Lean, twee termen waarmee eigenlijk hetzelfde wordt bedoeld. Accounting voor Lean – de officiële benaming – is een vertaling van het Lean gedachtegoed naar de boekhouding. Door dit te doen ondersteunt de financiële afdeling de Lean organisatie optimaal bij het creëren van waarde voor de klant. [ ... ]

Continu verbeteren: Wat is het? En waarom is het zo belangrijk?

Continu verbeteren, de naam zegt eigenlijk al wat het is. Bij alles wat je doet nadenken of het niet beter, slimmer of sneller kan. Als mens zijn we geneigd te denken dat we dat altijd al doen. Want, als iets niet lekker gaat gaan we vanzelf nadenken hoe het dan wel zou moeten. Maar als dingen op het oog wel goed lijken te gaan? Dan hoeven we er geen aandacht aan te geven, toch? In het gedachtegoed van Continu verbeteren is dat dus niet vanzelfsprekend. [ ... ]

Customer Intimacy – beste totaaloplossing

Scrum
Customer intimacy is één van de 3 waardestrategieën van Treacy en Wiersema. Wanneer organisaties kiezen voor Customer Intimacy, zijn ze continu bezig met het proberen te begrijpen van de klant en het ontwikkelen van oplossingen die passen bij de behoeften van elke specifieke klant. [ ... ]

Waardestrategieën van Treacy & Wiersema

Waardestrategieen Treacy & Wiersema
In 1995 verscheen het boek ‘The Discipline of Market Leaders’ waarin Michael Treacy en Fred Wiersema drie waardestrategieën beschreven. Deze strategieën – die ze in het Engels ‘Value Disciplines’ noemden, geven richting aan de manier waarop organisaties een leiderschapspositie in hun markt kunnen bereiken. Vandaag de dag zijn deze strategieën nog een veelgebruikt middel voor organisaties om richting te geven aan hun strategie. [ ... ]

Wat is Lean Digital?

Lean Digital is een methode om organisaties te helpen bij procesverbetering met behulp van digitale mogelijkheden. Lees er hier alles over. [ ... ]

Online leren en werken – het “nieuwe normaal”

Online leren en werken – het “nieuwe normaal” Wat de onderwijssector kan leren van een trainings- en advies bureau Sinds de uitbraak van COVID-19 in Nederland zijn we massaal overgestapt naar online werken en online leren. Voor trainer, coach en [ ... ]

Wat is Design Thinking?

Wat is Deisgn Thinking
Design Thinking is een methode om op een creatieve manier innovatie bewerkstelligen. Deze manier van innoveren onderscheidt zich door de extreme klantfocus en het gebruik van verschillende prototypes. [ ... ]

Klantenservice en callcenters

Heb je recent een film gekeken waarin de acteur of actrice een waanzinnig paar schoenen aan had die jij ook wel zou willen hebben? Maar weet je niet meer precies welke acteur of actrice het was? Of hoe de schoenen er precies uitzagen? Geen punt, bel gewoon de klantenservice van online schoenenverkoper Zappos. Zij helpen je om de schoenen te vinden. Ze helpen je trouwens ook als je op zoek bent naar de dichtstbijzijnde supermarkt. Of als je zin hebt in pizza. [ ... ]

Wat is lean Kaizen?

Kaizen is veranderen om te verbeteren Hoe kleine voortdurende verandering leiden tot grote resultaten Kaizen is een aanpak welke mensen en teams helpt om effectief en resultaatgericht aan de slag te gaan met Continu Verbeteren. De term Kaizen komt uit [ ... ]