Sector Zakelijke dienstverlening

Dienst Justitiële Inrichting op bezoek bij Werkse!

Dienst Justitiële Inrichting op bezoek bij Werkse! Regelmatig komen bedrijven bij Werkse! op bezoek om kennis en ervaringen uit te wisselen over de implementatie van Lean als Business strategie. Onlangs hebben een tiental medewerkers van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) [ ... ]

2016: Het succesjaar van Werkse!

2016: Het succesjaar van Werkse! 2016 was het 2e jaar waar Werkse! volgens de Lean methode met de X-Matrix heeft gewerkt. De X-Matrix vertaalt de lange termijndoelstellingen naar jaardoelen en daaruit voortvloeiend worden processen verbetert om uiteindelijk de lange termijndoelstellingen [ ... ]

Lean geeft inzicht

Lean bij Werkse! In 2012 is er binnen Werkse! gestart met Lean werken op één afdeling. De positieve resultaten vormden de aanleiding om de gehele organisatie om te vormen naar een Lean organisatie. UPD is als partner betrokken geweest bij de implementatie [ ... ]

Visueel Management

Lean bij Werkse! In 2012 is er binnen Werkse! gestart met Lean werken op één afdeling. De positieve resultaten vormden de aanleiding om de gehele organisatie om te vormen naar een Lean organisatie. UPD is als partner betrokken geweest bij de implementatie [ ... ]

Een volledig ‘5S’ magazijn

Lean bij Werkse! In 2012 is er binnen Werkse! gestart met Lean werken op één afdeling. De positieve resultaten vormden de aanleiding om de gehele organisatie om te vormen naar een Lean organisatie. UPD is als partner betrokken geweest bij de implementatie [ ... ]

Lean is meer dan je denkt!

Lean bij Werkse! In 2012 is er binnen Werkse! gestart met Lean werken op één afdeling. De positieve resultaten vormden de aanleiding om de gehele organisatie om te vormen naar een Lean organisatie. UPD is als partner betrokken geweest bij de implementatie [ ... ]

Lean bij Werkse!: vraag het aan Wim en Hans

Lean bij Werkse! In 2012 is er binnen Werkse! gestart met Lean werken op één afdeling. De positieve resultaten vormden de aanleiding om de gehele organisatie om te vormen naar een Lean organisatie. UPD is als partner betrokken geweest bij de implementatie [ ... ]

Lean Bouwen: bouwtijd verkorten met Lean cultuur

Lean Bouwen: bouwtijd verkorten met Lean cultuur Lean in de bouw De bouw. Een branche waarin waardevolle processen erg belangrijk zijn. Voordat een project wordt opgeleverd, gaat er een hoop aan vooraf en zijn er veel partijen bij betrokken geweest. [ ... ]

De verzekeraar van de zeven handtekeningen

De verzekeraar van de zeven handtekeningen De inefficiëntie van het handtekeningencircuit De verzekeraar van de zeven handtekeningen. Zo stond een grote Nederlandse assurantiefirma tot voor kort bekend. Documenten werden er geaccordeerd door de baas, de baas van de baas, de [ ... ]

Wraak van de putjesschepper

De Wraak van de putjesschepper Onduidelijkheid bij de gemeente leidt tot irritatie Het trottoir zou een week lang open moeten liggen voor een reparatie aan het riool. Maar het duurt een week langer. En net als alles achter de rug [ ... ]

Lean Six Sigma, minder verspilling van energie en geld in de IT

Lean Six Sigma, minder verspilling van energie en geld in de IT Controle krijgen over energieverbruik binnen de IT Voor veel bedrijven en organisaties (financiële dienstverlening, retail) wordt het primaire proces steeds meer een complexe informatieverwerkende activiteit. Eveneens bieden organisaties [ ... ]

Lean Bpm First Time Right

Lean BPM: de klant continu in één keer goed bedienen Klanten tevreden door hen in 1 keer goed te bedienen. Organisaties hebben dagelijks te maken met mondige klanten die op maat gesneden dienstverlening verwachten. Klanten rekenen organisaties hier keihard op [ ... ]

KPN servicedesk structureel verbeterd door Lean Six Sigma

KPN servicedesk structureel verbeterd door Lean Six Sigma De weg naar tevreden klanten en betrokken medewerkers Eind 2009 leidde schaalvergroting van de servicedesk van KPN enerzijds (meer klanten, meer producten en meer diensten) en het uitblijven van structurele oplossingen anderzijds [ ... ]

Naar optimale procesinnovatie: DFSS voor services

Naar optimale procesinnovaite Design for Six Sigma voor services Een nieuw en complex proces ontwikkelen naar aanleiding van een vernieuwde wetgeving? SAP of een ander systeem ‘even’ herontwerpen (implementeren) bij een organisatie? De kans op een succesvolle innovatie is ongeveer [ ... ]

Lean & Six Sigma implementatie: Schiphol Group

Lean Six Sigma Implementatie bij de Schiphol Group Hoe Schiphol Six Sigma inzet als Toolbox In mei 2006 werd Six Sigma geïntroduceerd bij Schiphol Group. Bij de introductie van Six Sigma heeft het management van Schiphol Group zich eerst verdiept [ ... ]

Six Sigma bij AXA Bank Belgie

Six Sigma bij AXA Bank België AXA Belgie is een financiele instelling die een onderdeel is van de wereldwijde AXA Groep. Er werken ongeveer 6.000 werknemers in Belgie ten dienste van bijna 3 miljoen klanten. Eind 2004 werd een winst [ ... ]

Microsoft bespaart 50 miljoen dankzij Six Sigma

Microsoft bespaart 50 miljoen dankzij Six Sigma 2005 John Knutsen, Director Six Sigma, Microsoft “Six Sigma is more than a toolset or methodology. We can harness the power of Six Sigma to create processes that deliver a sustained competitive advantage” [ ... ]

Het verlossen van een callcenter’s grote software investering

Het verlossen van een callcenter’s grote software investering De Sales pitch voor een nieuw tracking software klonk perfect voor het management van een intern callcenter van een middelgrote financiële instelling. Het callcenter behandelde technische problemen en beleidsissues voor afdelingsvestigingen verspreid [ ... ]