Continu verbeteren en vernieuwen
Coaching on the Gemba: een praktische benadering voor duurzame verbetering
Een praktische benadering voor duurzame verbetering Coaching on the Gemba – door Robert van der Meer In de moderne zakelijke wereld is ‘coaching on the gemba’ steeds prominenter geworden als een effectieve aanpak om processen duurzaam te verbeteren en teams
[ ... ]
Verbeteren van de klanttevredenheid

Procesmanagement – Efficiëntie en effectiviteit in organisaties
Procesmanagement – wat is het? En hoe zet je het in om de efficiëntie en effectiviteit van de organisatie vergroten? Procesmanagement richt zich op de integrale procesbeheersing binnen organisaties vanuit een end-to-end perspectief. Dat klinkt mooi, maar is nog weinig
[ ... ]
Kwaliteitsmanagement – wat is het en waarom is het belangrijk?

Green Improvement | 16 April 2024 | Utrecht

Benchmarkrapport “Volwassenheid van continu verbeteren”
Download het benchmarkrapport en krijg volledig inzicht in de volwassenheid van continu verbeteren binnen organisaties in Nederland.
[ ... ]
CTC – Critical to Customer

OEE (Overall Equipment Effectiveness)
Ontdek hoe OEE (Overall Equipment Effectiveness) de sleutel is tot het meten en verbeteren van de productiviteit binnen de organisatie.
[ ... ]
Visueel Management

SIPOC

Kano Model

RACI-Matrix

TOC – Theory of Constraints

SOP – Standard Operating Procedure

Operationeel Management

UPD kondigt nieuw benchmarkonderzoek aan naar volwassenheid van continu verbeteren bij organisaties

Wat is een Obeya?

Koffiesessie bij UPD

Wat is het verschil tussen Lean en Lean Six Sigma?

Lean Six Sigma uitbreiding voor Lean Green Belts

UPD verkozen tot #1 dienstverlener voor digitale transformaties

Het Bullwhip Effect

Datavisualisatie en statistiek met een ‘metaaldetector’

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Whitepapers over Systeemdenken

11 wetmatigheden van systeemdenken

Wat is Systeemdenken?

Korte termijnfocus: de beste manier om een bedrijf om zeep te helpen

Lean Accounting – Waarom is het zo belangrijk?

Businesscase – Lean in de zorg | OLVG

Wat is VUCA en wat betekent het voor organisaties?

Kanban: Wat is het en wat kan je er mee?

Wat is de PDCA Cyclus?

Kata: Verbeter Kata & Coaching Kata

Procesoptimalisatie: Wat is het en hoe doe je dat?

Continu verbeteren: Wat is het? En waarom is het zo belangrijk?

Waardestrategieën van Treacy & Wiersema

Wat is een flowchart?

Hardnekkige patronen en hoe je ze kunt doorbreken

Wat is Policy Deployment?

Wat is een Agile Coach

Change is good! 5 manieren om mensen te overtuigen

Waarom vertonen mensen weerstand?

Leren doe je samen!
Leren doe je samen! Maar hoe? We gebruiken veel nieuwe tools, andere manieren van samenwerken. Dit levert voor iedereen nieuwe inzichten en best- (of worst-)practices op. Ik zie alleen dat deze nieuwe inzichten en leerervaringen nog niet (of onvoldoende) worden
[ ... ]
Thuiswerken kan iedereen!

Laat je inspireren door Pinguïns

Toekomstbestendigheid en continuïteit zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden

Hoe Lean en ‘The Seven Habits of Highly Effective People’ elkaar mooi aanvullen

5 Redenen waarom Blended Learning werkt

Het succes van Blended Learning

Het Scrumboard: geen rocket science, maar je kunt er een raket mee ontwikkelen

Een vergadering waar de vonk overspringt

Zelf voor de groep leren staan

Businesscase – Onderwijskwaliteit verbeteren bij ROC Mondriaan

Ishikawa-diagram (visgraatdiagram)

Agile, Waterval en Lean Startup: innoveren op 3 manieren

Lean is meer dan je denkt!

Lean geeft inzicht

Lean bij Werkse – deel 4

Een volledig ‘5S’ magazijn

Lean bij Werkse!: vraag het aan Wim en Hans

Lean in de dierenartspraktijk

Wat is Verandermanagement?

Operational excellence, wat is dat?

De weg naar een scherpere, effectievere dagstart
De weg naar een scherpere, effectievere dagstart Een korte handleiding voor een de Lean dagstart Begrip voor de drukke agenda van een collega. Plezier in het werk. Een uitlaatklep voor problemen. Het zijn goede redenen om ’s ochtends staand te
[ ... ]
Lean of Six Sigma. Deel 2: Kenmerkende verschillen

Lean of Six Sigma. Deel 1: Fabels en misverstanden

Lean of Six Sigma. Deel 3: Versterken en aanvullen
Lean of Six Sigma? Deel 3: Versterken en aanvullen Over waste gesproken In het voorgaande hoofdstuk ben ik in gegaan op de verschillen tussen Lean en Six Sigma en heb ik diverse punten aangeraakt waarin beide elkaar kunnen versterken. Op
[ ... ]
De Lean dagstart
De Lean dagstart Een goed begin van iedere dag Binnen Lean organisaties zie je teams dagelijks de dag beginnen met een ‘dagstart’. De leden van een team bespreken met elkaar de vorige dag en de aankomende dag. Maar is dit
[ ... ]
Nederland Wereldkampioen?

Lean methode of Lean filosofie?
Lean methode of Lean filosofie? Lean richt zich op het minimaliseren van verspilling en op het toevoegen van waarde voor de klant in bedrijfsprocessen. De filosofie vindt zijn oorsprong bij Toyota. De Japanse autofabrikant strijdt al sinds de jaren vijftig
[ ... ]
Klantenservice en callcenters

De pure noodzaak van Lean
Lean: Pure Noodzaak! Waarom het broodnodig is om lenig te zijn De titel van dit artikel insinueert dat bedrijven geen keuze hebben of ze Lean gaan “doen” of niet. Het lijkt een mooie kop van een advertentie om Lean trainingen
[ ... ]
Lean (Six Sigma) meets Management Drives

Vermijd deze 6 valkuilen bij continu verbeteren
Drieluik: 5S in de praktijk – Deel 3:Vasthoudendheid levert de beste resultaten

Lean Leiderschapsgedrag: van Verspilling naar Toegevoegde waarde

Bouwen aan een Lean Six Sigma Cultuur

Five Times Why

Voice of the Customer | Ben je wel echt klantgericht?
